divendres, 3 de juny del 2011

Estimat llibre

L’altre dia vaig comprar-me un llibre i mentre estava fent una cua interminable per pagar-lo em va venir a la memòria l’afirmació: hipertext assassí del llibre.

El fet de tenir-lo a la mà, sentir-lo en va transmetre un sentiment de poder; ei jo també estic aquí, semblava dir!. I realment és així, durant aquests mesos he pogut comprovar en el hipertext una eina importantíssima i vital en la nostra realitat, un nou concepte de comunicació, lectura i interactivitat que m’he sorprès gratament, però la nostàlgia o simplement les qualitats intrínseques del llibre, amb la seva comoditat, portabilitat... m’han retornat a una realitat que avui dia encara treu el cap, i algun cop inclús el pit.

No sé que passarà d’aquí un futur (que tinc la sensació de molt immediat), però la nostra generació navega encara sobre dues aigües. Penso en la cançó “Video Killed the Radio Star”, i les previsions on es van donar; passarà el mateix amb el llibre?.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada